Kompletan ginekološki pregled + vaginalni ultrazvuk

Kompletan ginekološki pregled + vaginalni ultrazvuk

Dobro je poznato koliko su redovni ginekološki pregledi važni za zdravlje žena. Ipak, koliko god oni bili značajni, valjalo bi da se pripadnice nežnijeg pola odluče i na kompletan ginekološki pregled, koji podrazumeva i dodatak u vidu vaginalnog ultrazvuka.

Podsećanja radi, redovan ginekološki pregled omogućava rano otkrivanje potencijalnih zdravstvenih problema, praćenje reproduktivnog zdravlja i pravovremenu intervenciju u cilju prevencije ozbiljnijih komplikacija. I to bi trebalo da ima na umu svaka pripadnica nežnijeg pola koja vodi računa o sebi i svom zdravlju.

U okviru "Sanitas Klinik" u Jagodini, koja se nalazi na adresi Kralja Petra Prvog broj 4 pored mnogih drugih usluga, pacijentkinjama je na raspolaganju i kompletan ginekološki pregled + vaginalni ultrazvuk. Zakazivanje tog pregleda sve zainteresovane dame mogu izvršiti ili putem mejl adrese info@sanitasklinik.com te preko brojeva telefona 060 035 00 86 i 035 82 000 18, kao i direktno u prostorijama ove zdravstvene institucije.

Šta sve obuhvata kompletan ginekološki pregled + vaginalni ultrazvuk?

S obzirom na to da je u pitanju kompletan ginekološki pregled, to znači da će lekar specijalista ginekologije izvršiti sve one procedure, koje obuhvata i redovan ginekološki prgled.

Ovaj pregled obuhvata niz koraka kako bi se dobila potpuna slika o stanju reproduktivnih organa konkretne pacijentkinje.

Prvi korak uključuje detaljan razgovor između pacijentkinje i lekara o njenim simptomima, medicinskoj istoriji, prethodnim bolestima, menstrualnom ciklusu, kontracepciji i drugim faktorima koji mogu uticati na reproduktivno zdravlje. Nakon razgovora, sledi ginekološki pregled koji uključuje vizuelni pregled spoljnih genitalija, palpaciju reproduktivnih organa i pregled grlića materice. Ovaj deo pregleda omogućava lekaru da identifikuje eventualne abnormalnosti, a koje mogu eventualno ukazivati na potencijalne infekcije ili oboljenja, što će svakako sve imati uticaja i na bolju dijagnostiku.

Šta je vaginalni ultrazvuk?

Jedna od ključnih metoda koja se koristi tokom kompletnog ginekološkog pregleda jeste i vaginalni ultrazvuk.

Ovaj postupak ima za cilj da lekaru specijalisti ginekologije pruža detaljan prikaz reproduktivnih organa iznutra. Vaginalni ultrazvuk se izvodi umetanjem male sonde, prekrivene sterilnom navlakom, u vaginu. Ova sonda emituje visokofrekventne zvučne talase koji se odbijaju od reproduktivnih organa i stvaraju sliku na monitoru.

Prednost vaginalnog ultrazvuka u odnosu na abdominalni ultrazvuk je ta što omogućava bolju vizualizaciju reproduktivnih organa, budući da je sonda bliže organima koje treba pregledati.

Naročito je važno napomenuti da vaginalni ultrazvuk nije bolan postupak. Pre samog ultrazvuka, pacijentkinja bi trebalo da legne na leđa i da bude što je moguće opuštenija. Lekar specijalista ginekologije, koji i vrši pregled će pažljivo umetnuti sondu u vaginu uz upotrebu gela za ultrazvuk, što omogućava bolje klizanje i smanjuje nelagodu. Sama procedura je kratkotrajna i potpuno bezbolna, a traje obično između 10 i 15 minuta. Nekada i kraće.

Brisevi tokom kompletnog ginekološkog pregleda

Još jedan važan segment u okviru kompletnog ginekološkog pregleda podrazumeva i vađenje briseva. Mora se odmah naglasiti da je i taj postupak u potpunosti bezbolan.

Ovi brisevi obuhvataju cervikalne briseve za testiranje prisustva humanog papiloma virusa (HPV) i drugih infekcija, kao i briseve za testiranje na bakterijske ili gljivične infekcije. Neophodno je istaći i da su ti testovi od velike važnosti, prosto zato što omogućavaju otkrivanje i lečenje infekcija koje mogu biti asimptomatske ili mogu izazvati simptome poput svraba, peckanja ili nepravilnog vaginalnog pražnjenja.

Rezultati briseva pružaju informacije o prisustvu patogena i pomažu u odabiru odgovarajuće terapije te zato i jesu izuzetno značajni.