Kompletan ginekološki pregled + ultrazvuk dojki

Kompletan ginekološki pregled + ultrazvuk dojki

Pored brige o spoljašnjem izgledu i ishrani, ali i zdravom načinu života, svaka pripadnica nežijeg pola bi i te kako trebalo da vodi brigu o reproduktivnom zdravlju. Mnoge savremene žene su toga svesne, pa zato idu jednom godišnje i na kompletan ginekološki pregled uz ultrazvuk dojki.

Upravo taj specijalistički, a potpuno bezbolan pregled, u velikoj meri može da im pomogne da dugo godina očuvaju svoje reproduktivne organe zdravim.

U okviru “Sanitas klinik” je dostupan i ovaj specijalistički pregled. Svaka dama koja se odluči da poseti lekara specijalistu ginekologije bi trebalo da izvrši zakazivanje pregleda ili direktno u prostorijama ove zdravstvene institucije u Jagodini, koje se nalaze na prvom spratu u Kralja Petra Prvog ulici broj 4, s tim što je zakazivanje moguće izvršiti i elektronski, na mejl adresu info@sanitasklinik.com kao i putem telefona na brojeve 060 035 00 86 i 035 82 000 18.

Šta uključuje kompletan ginekološki pregled + ultrazvuk dojki?

Na osnovu oba pregleda će lekar specijalista ginekologije steći jasan uvid u stanje reproduktivnih organa pacijentkinje, te će uočiti sve eventualne promene i moći blagovremeno da reaguje.

Predviđeno je da na samom početku lekar obavi razgovor sa pacijentkinjom, kako bi se bolje upoznao sa njenom medicinskom istorijom, ali i porodičnom anamnezom, te da bi dobio sve potrebne informacije o eventualnim simptomima i prethodnim oboljenjima, ukoliko ih je bilo.

Zatim će lekar izvršiti fizički pregled, koji obuhvata najpre vizuelni pregled spoljnih genitalija, a potom i pregled grlića materice. Takođe će izvršiti i palpaciju reproduktivnih organa, te proceniti u kakvom stanju se nalaze i kolika je njihova veličina i oblik. Na osnovu rezultata ovog dela pregleda, lekar specijalista ginekologije će moći da identifikuje eventualne abnormalnosti i promene, što će mu biti od koristi prilikom uspostavljanja eventualne dijagnoze.

Brisevi

Izuzev pomenutih koraka, kompletan ginekološki pregled uključuje i uzimanje briseva, a sa ciljem utvrđivanja grupe sekreta, te eventualnih promena na grliću materice, kao i mogućeg prisustva HPV - a (humanog papiloma virusa) i drugih mogućih infekcija.

Rezultati tih briseva izuzetno su značajni, budući da pružaju mogućnost otkrivanja infekcija koje mogu biti asimptomatske ili izazivati neugodne simptome. Rezultati briseva pomažu lekaru u dijagnostikovanju infekcija i propisivanju odgovarajućeg lečenja.

Ultrazvuk dojki

U okviru kompletnog ginekološkog pregleda, ultrazvuk dojki ima poseban značaj. Ultrazvučni pregled dojki se preporučuje za rano otkrivanje eventualnih promena, kao što su ciste, tumori ili drugi benigni ili maligni procesi.

Redovni ultrazvuk dojki omogućava praćenje stanja dojki, kao i eventualno otkrivanje potencijalnih promena, koje mogu biti benigne i maligne. Preporučuje se da žene započnu sa ultrazvukom dojki u skladu sa preporukama svog ginekologa ili na osnovu starosne dobi i rizika. Uopšteno govoreći, ženama se preporučuje da započnu sa redovnim ultrazvukom dojki između 30-te i 40-te godine života.